FINN TRENINGSGLEDEN

Det å miste trenings-motivasjonen har vel hendt de fleste av oss? Hos meg har det ikke skjedd bare en gang, men såpass mange ganger at jeg vet nettopp hva som skal til for å booste den tilbake. Siden det er mandag og endelig en ny uke med blanke ark, tenkte jeg å dele mine beste tips for å finne frem treningslysten igjen! Hva med å starte ukens første dag med en skikkelig digg økt? Do it! Jeg håper du får lyst å snøre på deg joggeskoene etter å ha lest dette innlegget ;-)


YOU CAN - YOU WILL

Det å være sterk mentalt på dager der lysten ikke er der, er utrolig viktig! Både forrige uke og uken før der, var treningslysten min på bunn og det eneste jeg hadde lyst til var å dra meg på sofaen. Men jeg var verken skadet eller syk, så derfor så jeg ingen grunn til å tillate meg selv å være en slappfisk. Jeg pushet meg selv over dørstokkmila, og dro meg opp på gymmet. Øktene ble kanskje ikke de beste, men all trening er bedre enn ingen trening! Si til deg selv at dette skal du gjøre, du skal gjennomføre økta og du skal pushe deg selv til å bli ett hakk sprekere enn det du var i går. Bruk mental trening, fortell deg selv mens du trener at du er rå, at du ikke stopper før du er ferdig og at du er et av de mest viljesterke menneskene som finnes. Hvordan du snakker til deg selv har alt å si. Så, fortell deg selv at du er best!

PLUG ON THE MUSIC

God musikk er virkelig motiverende for meg, spesielt når jeg er på løpetur må jeg ha musikk på ørene. Det er enkelte sanger som får meg til å gi alt, som for eksempel E-Type med Life. Den er så rå at jeg får frysninger over hele kroppen og setter inn det siste giret jeg trodde jeg ikke hadde. Musikk har alt å si for meg på trening!

GET FRESH

Det å se litt fresh ut på trening, har ekstremt mye å si på hvordan jeg føler meg. Det er jo så mye fint i treningsklær! Det er sjeldent jeg gidder å sminke meg når jeg skal på trening (kun de dagene jeg tar bilder til bloggen, haha!), men de gangene jeg faktisk fresher meg litt - merker jeg at jeg automatisk føler meg mye bedre. Ser du et slitent ansikt i speilet, blir man nesten sliten av bare det.  Det er også helt innafor å unne seg nye treningsklær når du trener mye, en liten motivasjonsboost det syns jeg.


WORKOUT WITH A FRIEND

Avtal trening med en venn! Har du en avtale med noen, er det lettere å ikke skippe trening. Man vil nødig skuffe vennen sin, sant? Hehe.. Jeg er i en periode hvor jeg må trene sammen med noen akkurat nå, rett og slett fordi jeg ikke er motivert nok til å stå alene med vektene. Den siste tiden har jeg teamet opp med Maren, og vi gir alltid jernet når vi trener sammen. Så, velg ut din sprekeste venn og bli motivert av hverandre!




OUTDOOR WORKOUT

Endelig er det snart slutt på vinter og kulde, nå er det nesten vår og deilige tider i møte. Føler du ikke for å stå inne på mølla mens sola stråler ute, så KOM DEG UT! Fint vær er ingen unnskylding til å droppe treningen, heller tvert imot. Ta deg en fin joggetur eller rask powerwalk i skog og mark, før du avslutter med noen styrkeøvelser ute i naturen. Du trenger ikke mer vekter enn din egen kroppsvekt for å få en god styrkeøkt. Armehevninger, dips på benk, utfall, knebøy, pullups, spensthopp, hiptrust... Listen er lang over ting du kan gjøre! Jeg elsker å trene ute på denne årstiden, og har meg en frisk tur hver eneste dag.


And remeber...
UANSETT HVOR SAKTE DU LØPER, SÅ KNUSER DU DE SOM LIGGER PÅ SOFAEN!

17 kommentarer

Anonym

15.02.2016 kl.17:59

Et fantastisk og bra gjennomført innlegg,flere av de.Mange gode å motiverende tips har.

Else

15.02.2016 kl.18:06

Kan du ikke dele spillelister som du bruker når du trener? Eller om du lager ett innlegg så kan folk tipse? :-D Når man trener flere ganger i uken så blir man så fort lei av det samme!

Kristina Andersen

16.02.2016 kl.08:45

Else: Absolutt! Det skal jeg få til :)

15.02.2016 kl.18:19

Har du noen mål for treningen? Er det for å bli tynnere?

Malin

15.02.2016 kl.18:25

Gleder meg til jeg kan trene igjen, har vært syk i en uke!:( Lurer bare på, hvor er den blå tightsen fra? RÅ farge!! :)

Christine

15.02.2016 kl.19:06

Gode tips :-) Jeg også digger E-type og Life, den gir jo så mye energi:-)Tar den alltid på på fest også, til noens store fortvilelse ;-) Klem

Marthe

15.02.2016 kl.20:38

Hvor er den fine blå tightsen på det første bildet fra? :)

Kristina Andersen

16.02.2016 kl.08:44

Marthe: Reebook :)

Kamilla Haaland

15.02.2016 kl.21:10

Du er så flink til å holde motivasjonen oppe :)

Silje

15.02.2016 kl.22:38

Kan du linke til den blå tightsen på det øverste bilde! Den var råkul :-D

Kristina Andersen

16.02.2016 kl.08:44

Silje: Bildet er tatt for lenge siden, tightsen er fra Reebook :)

Ida

15.02.2016 kl.23:05

Åh, skulle så ønske jeg klarte å komme meg på trening, og like å trene. Men jeg hater det. Hater all den tiden jeg er på senteret, hater folk rundt meg, svette på kroppen, og føler at uansett hva jeg gjør får jeg det ikke til. Enda så mange ganger jeg har prøvd gode treningstips som dette! Haha:) Treningsklær har jeg heller ikke råd til, så det hjelper ikke.. Men, jeg håper noen får nytte av tipsene dine:D For de var gode:)

Kristina Andersen

16.02.2016 kl.08:44

Ida: Gjelder å tenke positivtg, og se hvor mye glede trening garantert vil gi deg i det lange løp :D Ha en super dag Ida!

Bell

16.02.2016 kl.08:53

Du stråler på det øverste bildet! Smiler med hele deg, spesielt øynene!

Kristina Andersen

16.02.2016 kl.08:56

Bell: Så snill du er, Bell <3

LisaLDN

16.02.2016 kl.09:36

Takk for tips! Alltid motiverende å lese om treningsøktene dine, og dette var heilt toppen! :)

tonjearnesen

16.02.2016 kl.14:51

så mange fine tips! Tusen takk! <3

Skriv en ny kommentar

hits