Banana Peanut Butter Smoothie

Etter trening i dag lagte jeg meg en helt utrolig god smoothie. Denne er perfekt på de dagene man er lei av proteinshaken, eller rett og slett bare er gira på noe godt! Her får du i deg masse proteiner og samt greit med karbohydrater - sistnevnte er viktig etter endt styrkeøkt for å fylle opp både glykogenlagre, samt å bygge opp muskelvev. Så, denne må dere prøve ut!

Til en porsjon trenger du:

2 ss gresk yoghurt  2 dl melk  1 stor moden banan  1 ts peanøtt-smør  Isbiter

Ta alt i en blender, og kjør til alle ingrediensene er most. Spar gjerne litt av bananen igjen, hvis du vil toppe smoothien med den. Da synker bananbitene til bunnen, så kan du kose deg med de når glasset ditt er tomt ;-) Denne er seriøst så god! Men det sier seg vel nesten selv? Banan og peanøtt-smør er jo en uslåelig kombinasjon!

20 kommentarer

Lameborghini

06.01.2015 kl.15:51

Har nettopp skrevet et innlegg om hvordan det er å komme ut i Norge! Ta gjerne en titt:):)

coffee in a cup

06.01.2015 kl.16:09

hørtes utrolig god ut!

Emma

06.01.2015 kl.16:18

Hei! Vet du cirka hvor mange kalorier det er i denne? :)

Kristina Andersen

06.01.2015 kl.16:34

Emma: Jeg aner ikke :)

06.01.2015 kl.16:45

Den må jeg prøve en dag. Høres super nam ut!

Marie

06.01.2015 kl.16:58

Smaker den peanøttsmør?:D

Camilla

06.01.2015 kl.16:58

Åå, denne så god ut! Liker at du legger ut oppskrifter :)

Hvilket proteinpulver tar du etter trening?

Kristina Andersen

06.01.2015 kl.17:06

Marie: det og banan <3

Maja

06.01.2015 kl.17:23

Åh, veldig lik en smoothie-oppskrift jeg er veldig glad i! Har da i mandelsmør (iherb), mandelmelk, raw cocoa powder(iherb) og banan. Smaker HIMMELSK, og er bare sunt, anbefales :D

Kamilla Haaland

06.01.2015 kl.18:18

så godt ut :D

Lene

06.01.2015 kl.18:39

Blir det veldig ''skummete'' konsistens pga melka, eller er den vanlig? :D

Lea

06.01.2015 kl.19:10

åh så søte glass! hvor kjøpte du dem? :D

Carina

06.01.2015 kl.19:13

Vann i munnen, ferdig snakka:) Må prøves ut :D

sunniva

06.01.2015 kl.19:58

Hei. Har du tatt noen annen utdanning enn vgs? isåfall, hvilken?:-)

stine

06.01.2015 kl.20:21

Hvor har du kjøpt det fine marmorbrettet? Det må jeg skaffe meg! :)

Rebecca

06.01.2015 kl.22:25

Yum, denne skal jeg prøve! Takk for flere deilige mat/drikketips! :))

Camilla

07.01.2015 kl.01:35

Åhh, elsker smotthie oppskrifter, så denne må jeg prøve ut! :)

Lovise

07.01.2015 kl.07:54

Tusen takk for tips, den skal testes etter styrke i dag :D Hørtes ut som en herlig kombinasjon, og elsker at det lette produkter i som de fleste har på kjøkkenet :D

AK

07.01.2015 kl.16:56

Neste gang kan du prøve med bananbiter som er frosset i forkant. Da slipper du isbiter som vanner ut smoothien.

08.01.2015 kl.17:08

Emma:

Kaloriinnholdet vil avhenge av hvilken type melk/yoghurt og mengdene ellers. Dersom du bruker den naturelle greske yoghurten fra Synnøve, ekstra lett melk og ca 30g peanøttsmør vil kaloriinnholdet bli ca 417 kcal. :-)

Skriv en ny kommentar

hits