Mine treningstips

Vi kan alle være i dårlige perioder med treningen, og akkurat nå er jeg faktisk i en selv.. Etter flere måneder med hardkjør, i tillegg til Team Kristina Andersen utfordringen, har kroppen min sagt helt stopp. Jeg er i en periode hvor jeg må tvinge meg selv på gymmet, og hvor alt annet enn nettopp trening frister. Men det er helt greit, alle perioder kan ikke være like gode og jeg er ikke supermann. Så, jeg tenkte jeg kunne skrive noen tips til både meg selv og dere - slik at vi kan holde motivasjonen oppe!

♥ Velg det som passer best for deg.

Kanskje ikke 5-7 økter med trening i uka er det mest realistiske, i hvert fall ikke fra begynnelsen. Overdriver man starten, kan man fort bli sliten og lei. Kjenn etter hva som passer deg best, og hva du kan trives med. Bestem deg for hva salgs dager som skal være dine faste treningsdager, og legg deretter opp en plan. Hva med å trene mandag, onsdag og fredag? Tre dager i uken er helt supert, og en fin begynnelse for de aller fleste.

♥ Kutt ut slankekurer, spis heller normal og sunn mat.

Dropp tanken på å drikke slankeshakes, eller pine deg igjennom en hard diett. Jeg snakker av erfaring når jeg sier at sunn, norsk mat gjør godt for kroppen! Det å sulte seg er faktisk det dummeste man kan gjøre, da går kroppen i sparemodus – noe som betyr at du senker forbrenningen din. Dette skjer når man spiser for lite mat, derfor er det utrolig viktig å spise nok hver eneste dag. Noen gode tips kan være sunne middagspannekaker, spicy kyllingwok, kebabtallerken og havregryns pannekaker. Jeg skal bli flink til å legge ut sunne oppskrifter til dere fremover, så det er bare å følge med.

♥ Frisk opp i treningsgarderoben.

Nytt og fresht treningstøy er alltid gull for motivasjonen! Hva er vel bedre enn å føle seg fin og fresh på gymmet? En ny tights er alltid en slager, og noe man bruker daglig på trening. Eller kanskje en ny jakke? I nettbutikken min kan dere finne mye fint, som absolutt gjør susen på treningsgleden.

♥ Lytt til kroppen og belønn deg selv.

Kjenner du deg sliten, dårlig og at du bare har lyst å slappe av en dag? Da slapper du av, med god samvittighet! Så tar du heller igjen treningen igjen dagen etter. Husk også å belønne deg selv med en liten ting eller to når du har klart målene dine, som f.eks å ha trent regelmessig i en måned eller mer.

Og kanskje viktigst av alt: aldri gi opp! Du kan klare akkurat det du vil klare :-)

19 kommentarer

Anette

03.07.2013 kl.18:41

Dette trengte jeg å lese da motivasjonen min er lik null om dagen... Sier til meg selv hver dag " i dag MÅ du trene, Anette"... men får aldri ut fingern.. så sitter jeg på kvelden med dårlig samvittighet. ææsj

03.07.2013 kl.18:41

Du er herlig du Kristina ? går nettbutikken bra ?

Kristina Andersen

03.07.2013 kl.19:14

Jaa, det gjør den :) Utrolig gøy!

Kristina Andersen

03.07.2013 kl.19:14

Haha huff.. Vet hvordan det er! Men i blant må man bare gi seg selv en liten dytt i rompa, og tenke på hvor godt det føles etterpå :)

03.07.2013 kl.20:08

Supre tips, du er god altså

Merethe

03.07.2013 kl.21:44

Og ikke minst må man huske hvilket slit man har vært i gjennom for å komme dit man er nå og hvor lite som skal til for å falle tilbake dit hvor man var :-)

Lykke til med motivasjonen! Håper den kommer tilbake snart :-)

Miriam

03.07.2013 kl.21:48

Kjempe bra tips :-) kan du ikke ha en ny sånn challange, trenger enda mer motivasjon!! Har spist snop 1 uke i skrekk, wræææl! Men kroppen hadde bare godt av det, men gud hvor ekkel hud, og ikke minst lite energi man får når man spiser så mye raske karbohydrater som brød, snop osv.. Det er ikke verdt det!

Kristina Andersen

03.07.2013 kl.21:55

Jeg skal prøve å få til en ny utfordring :)

03.07.2013 kl.22:41

Hei Kristina:-) For det første - du har en fantastisk kropp! Jeg kan sammelignes litt med deg, ikke tynn men en veltrent kropp med former. Men det jeg sliter med er at man "ser fettet" på magen/ribbeina, selv om jeg har en del muskler der også. Vanskelig å forklare.. Tror jeg har høyere fettprosent enn det jeg ønsker! Noen tips til dette?

Camilla

03.07.2013 kl.22:57

Bra du kommer med tips :) Men det er bare tull at kroppen går i "sparemodus".

03.07.2013 kl.23:06

Du har ikke noen kjekke spillelister på spotify som kan gi litt motivasjon? :)

Cathrine

03.07.2013 kl.23:44

Brae tips! Treningsmotivasjonen min er bra for tiden, men kostholde der imot er det dårligere med. Jeg har rett og slett ikkje motivasjon til å så unna alt det usunne lenger og spiser gaaaanske mye av usunne ting for tiden :/ Det går egentlig litt utover treningen min føler jeg, siden jeg får mindre energi

Julie

04.07.2013 kl.08:10

Gode tips frøken!! :)

Mette Ree Saltrø

04.07.2013 kl.08:42

Heisann Kristina :) Du er bare helt fantastisk, for et forbilde :) å du gir en kjempemotivasjon for å trene og holde meg i form :) Tusen takk for du deler gode oppskrifter :) Ønsker deg en superfin dag :) og ikke minst, god trening :) Klem

04.07.2013 kl.09:16

Kan du gi noen eksempler på en eller to belønninger du kan gi deg selv etter du har nådd målene dine?

04.07.2013 kl.16:02

For å forbrenne energi, trenger kroppen energi. Ved for lavt energiinntak holder kroppen på fettet og tærer på muskelmassen i stedet. SPIS MATEN DIN :)

helene

04.07.2013 kl.17:51

akkurat det jeg trengte nå. tusen, tusen takk! har prøvd å finne motivasjonen fra meg selv men det er umulig når man har hatt måneder med skikkelig hardkjør, men nå skal jeg følge disse tipsene. håper det funker for trening er så deilig når man først er i gang, og det er min livsstil :)

K

05.07.2013 kl.11:12

Hva synes du jeg skal belønne meg selv med når jeg har gått ned over 30 kg? :)

Marte

08.07.2013 kl.12:45

Hei Kristina :)
Jeg lurte på om du får inn noen flere treningsshortser i nettbutikken din? Du har så utrolig mye fint der, men savner noen shortser :)

Skriv en ny kommentar

hits